أخبار عاجلة

وفاء عامر عن فكرة مشروعها: أتشرف فيه بمشاركة سيدات عفيفات كتير

كشفت الفنانة وفاء عامر خلال تصريحات خاصة لـ"اليوم السابع" عن أنها تعشق العمل بصورة كبير ولا تحب الجلوس ساكنة أبدًا قائلة: "أنا لو بطلت شغل شوية أتعب، وجاتلى فكرة أثناء تواجدي في شقتي في أكتوبر إن في مكان كبير عندي ممكن اطبخ فيه واساعد من خلاله ناس كتير تشتغل معايا".

وأضافت وفاء عامر: "في سيدات كتير فضليات عفيفات بيكونوا محتاجين الشغل ومش بيطلبوا مساعدة من حد، وخلال المشروع ده ها يشتغلوا معايا فيه، وها نقسم سوا الطبخ ومش ها اتعبهم ها نتواصل تليفونيًا ونقول ايه اللى ها نعمله الأسبوع ده".


وفاء عامر

واستكملت وفاء عامر عن حبها في الطبخ: "أغلب اللى يعرفوني بيشيدوا بأكلاتي بصورة كبيرة، علشان كده جاتلى الفكرة، أما بخصوص الإشادة اللى تلقيتها منذ أعلنت عن الأمر ورغبتنا في مساعدة بعض، فده طبيعي ودور أي حد اننا نساعد بعض وربنا يجعلنا سبب لبعض".

أعمال وفاء عامر

هذا وتألقت وفاء عامر خلال موسم دراما رمضان الماضى بمشاركتها فى مسلسل حق عرب التى لعبت فيه دور والدة الفنان أحمد العوضى وزوجة رياض الخولى، كما شاركت بمسلسل جودر مع ياسر جلال .

ملحوظة: مضمون هذا الخبر تم كتابته بواسطة اليوم السابع ولا يعبر عن وجهة نظر مصر اليوم وانما تم نقله بمحتواه كما هو من اليوم السابع ونحن غير مسئولين عن محتوى الخبر والعهدة علي المصدر السابق ذكرة.

السابق افتتاح الصالون الثقافي لجمعية القاهرة الخيرية الأرمنية العامة، 23 أكتوبرالأحد 20/أكتوبر/2024 - 12:15 م في إطار احتفالات الدولة والشعب المصري، بالذكر الحادية والخمسين، لنصر أكتوبر المجيد، يفتتح الدكتور جورج نوبار، رئيس مجلس إدارة جمعية القاهرة الخيرية الأرمنية العامة
التالى عرض 3 أفلام بنادي السينما في الهناجر غداالجمعة 11/أكتوبر/2024 - 03:18 م يقيم المركز القومي للسينما برئاسة مدير التصوير حسين بكر فعاليات نادي السينما المستقلة بالقاهرة، وذلك غدا السبت الموافق 12 أكتوبر الجاري، بسينما الهناجر بدار الأوبرا المصرية، في تمام الساعة السابعة مساءً. أفلام نادي السينما المستقلة وتشمل العروض فيلم "نص فيتو"، وهو فيلم روائي قصير من إخراج مصطفى حجاج،