أخبار عاجلة
القصاص من يمني قتل أحد بني جلدته في جدة  -
عام / الإمارات تسجل 3025 إصابة جديدة بكورونا -

بعد تعرضها للتنمر.. مروة عيد عبدالملك ترد: أنا بنت بـ 100 راجل

بعد تعرضها للتنمر.. مروة عيد عبدالملك ترد: أنا بنت بـ 100 راجل
بعد تعرضها للتنمر.. مروة عيد عبدالملك ترد: أنا بنت بـ 100 راجل
ردت مروة عيد عبدالملك لاعبة كرة اليد المصرية المحترفة في نيس الفرنسي على حالة التنمر التي تعرضت لها مؤخرًا من بعض الصفحات المحسوبة على جماهير نادي الزمالك بسبب شكلها ومظهرها.

التنمر على مروة عيد عبد الملك
ونشرت مروة عبر حسابها الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيس بوك: "أنا وضحت موضوع شيكا ألف مرة ومش هتكلم فيه تاني اللي عايزة اقوله بس محدش فينا بيختار شكله ولا أهله ولا لونه ولكن بنختار مستقبلنا ونسعى إننا نغيره للأحسن، فمش واحد زيك بفكره المتخلف هيفكر يهدني بكلام فيه تنمر على شكلي وصوتي ولوني دي حاجه بتاعت ربنا". 

وتابعت: "مش كلام واحد تافه زيك هيفرق مع واحده بقالها 11 سنة في الغربة عشان تعمل لنفسها اسم وتاريخ وتخلي الناس تتكلم عنها، وأكون اول بنت مصرية تحترف وكابتن فريق نادي أوروبي، وبكل آراء مدربي ونجوم مصر إني أحسن لاعبة في تاريخ مصر، وده بفضل ربنا وكرمه علي ومجهود سنين".

وتابعت لاعبة الأهلي السابقة: "مش شوية كوميكس وتنمر هيقلل مني أو هيهدني أنت ماتعرفش أنا عديت ب ايه ف حياتي عشان اوصل للى ربنا كرمني بيه ده النهارده، كلامكم ده يقوينى اكتر ويرفعني فوق عشان بدوس عليه وبحطوا تحت رجلي". 

واستكملت: كلامكم ده حافز ليا إني بقالي سنين بعافر ضد فكركم المتخلف والمتطرف قصاد أي حد يخالفك في الرأي فكرة التنمر والتحرش بتجرى ف عقولكم المتخلفه وفي دمكم ونفوسكم المريضة.

Image1_2202115124915675029580.jpg

واستطردت: "ربنا مش هيدينى كل حاجه انا راضيه ب شكلى وجسمى واسلوبى وحياتى ومبسوطه الحمدلله ربنا يديمها نعمه ويحفظها من الزوال، ما ربنا مش هيخلينى أحسن لاعبة ف تاريخ مصر وكمان هيخلينى شبه نانسى عجرم كده يبقى فاضل اتجوز توم كروز وابقى قفلت اللعبة".

واستزادت: "عامة كلامكم ده كله تحت رجلى وكمان اثبتلى قد ايه ف ناس محترمه وبتحبنى و واقفه معايا ودعم كبير قوى من جمهور الاهلى ودعم من زمالكاويه اصحابى عارفنى كويس ، كمية دعم من ناس اصحابى واخواتى وناس كتير قوى ، كلامكم أفادني اكتر ما ضرني".

وتابعت: "نفوسكم المريضة أظهرت حب الناس ليا والتفاعل معايا زاد يعنى انت طلعت متأمر واهبل ف الحقيقه انا بشكركم إنكم خليتوا الناس دى كلها تقف معايا وتساندني وتظهر حبها ودعمها ليا شكراً وربنا يهديكم ويهدينا جميعاً".

وأضافت: "انا بنت ب 100 راجل لكن انت ولا فيك ريحة الرجولة
شكراً جمهور الاهلى العظيم السند والوتد الحقيقى شكراً".

ونشرت عدد من الصفحات المحسوبة على جماهير نادي الزمالك على مواقع التواصل الاجتماعي تدوينات حملت عبارات تنمر على اللاعبة، ردا على أنها دائمة التنمر على شيكابالا، نجم القلعة البيضاء.

وكانت مروة وضعت منشورًا بخصوص شيكابالا على صفحتها الرسمية شهر ديسمبر الماضي إضافة إلى دفاعها المستميت عن ناديها السابق الأهلي ولاعبي فريقه.

ولعبت مروة كرة القدم مع نادي وادي دجلة والمنتخب المصري، وكانت هدافة الدوري لمدة 3 سنوات، قبل أن تترك كرة القدم وتتجه لليد.

وانتقلت مروة لصفوف فريق كرة اليد بالنادي الأهلي عام 1996 واستمرت مع النادي الأهلي 14 عاما، لم تخسر مروة مع النادي الأهلي سوى مبارتين أو ثلاث مباريات طيلة فترة لعبها مع النادي.

ملحوظة: مضمون هذا الخبر تم كتابته بواسطة بوابة فيتو ولا يعبر عن وجهة نظر مصر اليوم وانما تم نقله بمحتواه كما هو من بوابة فيتو ونحن غير مسئولين عن محتوى الخبر والعهدة علي المصدر السابق ذكرة.

السابق أول تعليق مع يورجن كلوب عقب خسارة ليفربول من إيفرتون
التالى موسيماني يدرس اللعب بثلاثي وسط أمام سيمبا