أخبار عاجلة
مصر تسجل هزتين أرضيتين خلال 6 ساعات -

شاهد.. رقم بلاغ أشرف زكي ضد حاتم الحويني

شاهد.. رقم بلاغ أشرف زكي ضد حاتم الحويني
شاهد.. رقم بلاغ أشرف زكي ضد حاتم الحويني
نشر المخرج مجدي أحمد علي عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك"، رقم البلاغ الذي تقدم به الدكتور أشرف زكي، نقيب المهن التمثيلية ضد حاتم الحويني، نجل الداعية السلفي أبوإسحاق الحويني، والذي أساء للنقيب ووصفه بعبارات مسيئة عبر حسابه على موقع فيس بوك، على خلفية أزمة حلا شيحة وصناع فيلم مش أنا.

وحمل البلاغ الذي حرره نقيب الممثلين ضد نجل الشيخ الحويني رقم 23 أحوال بتاريخ 17 يوليو وزارة الداخلية الإدارة العامة لتكنولوجيا المعلومات إدارة مكافحة دجرائم الحاسبات وشبكات المعلومات.

وعلق المخرج مجدي أحمد علي على صورة المحضر قائلا: "ده رقم المحضر اللي عمله دكتور أشرف ومنتظر أمر النيابة بالضبط والإحضار".

Image1_720211815461854766803.jpg

حلا شيحة تهاجم الوسط الفني

وكانت حلا شيحة، قد كتبت عبر حسابها على موقع "إنستجرام" قائلة: "تفاجأت بكليب يجمع فيه مشاهد متفرقة من الفيلم وفي أيام ذي الحجة أيام مباركة، خصوصا ًبعد وعد تامر حسني ليا وتأكيده إنه حيحترم رغبتي وبعض الطلبات اللي طلبتها منه بكل احترام وود".

وتابعت: "احنا يمكن نجحنا بمقايس الدنيا، بس صدقوني بمقايس ربنا احنا لم ولن ننجح، أنا عارفة ومتأكدة إن زملائي جواهم خير بس للأسف فتنة الشهرة والنجاح مش بتخلينا نشوف ونقيس الأمور صح، بتكلم من قلبي الكليب ده ميرضيش ربنا وأنا عيطت لإني شوفت نفسي في المشاهد دي، دي كانت زلة نتيجة ظروف مريت بيها وكلنا بنغلط ولازم نغلط علشان احنا بشر بس المصيبة إننا بنغفل وبننسى".

واستطردت حلا شيحة قائلة: "أنا مش حتكسف من حد أنا توبت من المشاهد دي وهي لا تصح وأنا غلطت وبصلح وأهم حاجة إن ربنا يرضى عني لأن في الأخر ده اللي حينفعنا مش الشهرة ولا النجاح لا هو مش نجاح أصلا علشان النجاح الحقيقي حاجة تانية خالص احنا أغلبنا ناسينها إلا القليلين منا".

وتابعت: "الفن لو بيخلينا نبعد عن منهج ربنا ومنبقاش قدوة لولادنا يبقي باطل وميبقاش فن، احنا كلنا عندنا امتحان في الدنيا دي، احنا كلنا عندنا امتحان في الدنيا دي، وبفكرك يا تامر إنت اللي قولت أنا مش بتمنى أموت وأنا مطرب أنا دايما خايف من كده، كلام أكيد قولته في لحظة صدق جواك و جوانا كلنا".

ملحوظة: مضمون هذا الخبر تم كتابته بواسطة بوابة فيتو ولا يعبر عن وجهة نظر مصر اليوم وانما تم نقله بمحتواه كما هو من بوابة فيتو ونحن غير مسئولين عن محتوى الخبر والعهدة علي المصدر السابق ذكرة.

السابق "الأهلي بطل ونص".. تفاصيل الأغنية الجديدة لفاطمة عيد
التالى 30 مليون دولار لـ In the Heights فى 19 يومًا من العرض بدور السينما